Actualitat

Les notícies dels moviments socials de Mallorca

Opinió

Diferents articles de reflexió i anàlisi

Convocatòries

Agenda d'activitats dels moviments socials

Especials

Reportatges, guies i documents de temàtica variada

Participa-hi!

Som un projecte contrainformatiu autogestionat. Participa-hi!

Pàgina principal » Ensenyament, Illes Balears i Pitiüses

Les docents recullen firmes per aconseguir un Col·legi de Docents

Publicat per dia 10 maig 2016 – 16:36Cap comentari | 224 views
Share to Google Plus

Un col·legi professional és una eina de participació assembleària i democràtica dels treballadors amb capacitat de decisió. Possibilita intervenir en la regulació de funcions tan fonamentals com l’organització escolar, la planificació educativa, els currículums, l’accés a la funció docent, la formació del professorat o establir el nostre codi deontològic.

És imprescindible recollir un nombre significatiu de signatures per dur a la Conselleria de Presidència la proposta d’Iniciativa Legislativa i que el Parlament creï per llei el Col·legi de Docents. “Ens hem d’organitzar per obtenir-ne les suficients.”

collegiprofessionaldef

Creació d’un col·legi professional

Hi ha tres passes.

1. Els col·legis professionals se creen per llei del Parlament de les Illes Balears, a proposta de la Conselleria de Presidència instada per “la majoria dels professionals interessats”.

2. Adquireixen personalitat jurídica com a corporacions de dret públic quan entren en vigor els seus estatuts.

3. Tenen capacitat d’obrar quan es constitueixen els seus òrgans de govern.

El funcionament dels col·legis professionals és assembleari i democràtic.

Informació institucional

Col·legis professionals de Balears

Els serveis públics essencials sanitari i d’acció social tenen els seus professionals representats per col·legis oficials o professionals. L’excepció és la docència que, tot i ser professió regulada, no té col·legi professional. Aquí podeu trobar tots els Col·legis Professionals que existeixen a les Balears.

Els següents són els àmbits en els que el Col·legi Professional de Docents hauria d’intervenir en la regulació de la professió amb els principals interlocutors del servei públic educatiu (Administració Educativa i Universitat de les Illes Balears):

1. Formació inicial i contínua del professorat.

2. Accés a la funció docent i carrera professional.

3. Qualsevol normativa que estigui relacionada amb l’exercici de la professió (currículum, organització escolar, planificació educativa …).

4. Codi deontològic i representació de la professió.

Esborranys d’intents de regulació de la professió docent

L’exercici de la professió docent es regula de fet amb tota la normativa educativa, a partir de l’ordenació general del sistema educatiu, els currículum, els reglaments d’organització i funcionament i amb les instruccions que estableix l’Administració Educativa. Les característiques de la formació inicial dels mestres i del professorat d’educació secundària els decideix la UIB mentre que la formació permanent i l’accés a la funció de docent és competència de l’Administració Educativa, previ acord -o no- amb la representació sindical.

No obstant això, hi ha dos esborranys amb la intenció de regular de forma explícita la professió docent:

«Estatuto del funcionario docente no univesitario» (només per a la funció pública, esborrany 2007)

«Libro blanco de la profesión docente y su entorno escolar» (dins del context de la LOMCE, esborrany 2015 per encàrrec del MECD i elaborat per ideòlegs de la “Fundación Trilema”

 

Si ets docent pots participar i col·laborar emplenant aquests fulls. Els podeu anar guardant fins a la propera assemblea de docents o enviar-los per correu ordinari a la següent adreça:

IES Binissalem 

Andreu Pol “niuer”, batlle s/n 

07350 BINISSALEM

Per a més informació sobre la creació del Col·legi professional clicau aquí.

Fes un comentari!

Fes un comentari o enllaça des del teu web. També pots subscriure´t a aquests comentaris via RSS.

Digues la teva

Gravatar activat. Gravatar.