Actualitat

Les notícies dels moviments socials de Mallorca

Opinió

Diferents articles de reflexió i anàlisi

Convocatòries

Agenda d'activitats dels moviments socials

Especials

Reportatges, guies i documents de temàtica variada

Participa-hi!

Som un projecte contrainformatiu autogestionat. Participa-hi!

Pàgina principal » Ensenyament, Illes Balears i Pitiüses

La Plataforma Crida fa una CRIDA a l’objecció de consciència a les revàlides

Publicat per dia 22 abril 2016 – 16:36Cap comentari | 99 views

La Plataforma Crida fa una CRIDA a l’objecció de consciència a les revàlides

Share to Google Plus
La Plataforma Crida segueix lluitant per una educació pública de qualitat, laica i en català, per això fa front al gran monstre que és la LOMCE que encara està plenament vigent aquest curs escolar. Ha iniciat una campanya en contra de les revàlides de 3r, de 6è de primària, aquest és el segon any de la imposició de les primeres i  les de 6è de primària es faran per primera vegada aquest curs escolar.
La Plataforma Crida fa una CRIDA a l’objecció de consciència a les revàlides. També la FAPA (Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes) il’Assemblea Docents rebutgen aquestes proves, per les mateixes raons que l’any passat. Així podríem dir que poc, o res, ha canviat en aquest aspecte no?   

Demanar a les famílies que presentin un full de discrepàncies per no fer les avaluacions externes LOMCE és un BOICOT a les proves, aquest dimarts la plataforma educativa realitzà una xerrada informativa al respecte a Alaró.

Aquest són els arguments, de pes, que Crida aporta contra aquestes proves nascudes amb la llei Wert:

Rebutjam aquestes proves perquè van contra una educació pública de qualitat i equitativa.

1. Amb la LOMCE inicien el camí de les avaluacions individualitzades (revàlides) al llarg de l’educació primària (segons l’article 20.3 i 244 de la LOMCE). El curs passat es varen implantar les revàlides de 3r i aquest curs escolar es mantindran aquestes i a més per primera vegada es faran les de 6è de primària.

2. És una avaluació de continguts, no de competències, perquè es mesuren els continguts curriculars d’expressió i comprensió oral i escrita, càlcul i resolució de problemes i els atorga una qualificació numèrica, ignorant altres procediments d’avaluació. En el RD 126/2014 s’estableixen set competències a desenvolupar en el currículum de primària, però aquestes proves de 3r i 6è de primària només avaluen la competència lingüística i la matemàtica. A més, l’adopció de mesures, com la repetició de curs i altres, queda supeditada al resultat de la prova externa i només a partir de continguts curriculars lingüístiques i matemàtics.

3. És una prova innecessària, que implica uns costos econòmics, materials i de temps, i que serà aplicada i qualificada per professorat extern al centre. Fins ara, en canvi, l’avaluació a l’educació primària és una avaluació contínua que fa el mateix professorat, que coneix els punts forts i dèbils dels infants i les actuacions que ha de dur a terme per millorar. Per això, no hi ha cap necessitat de fer una prova externa. Aquestes proves demostren la poca confiança dels representants públics en la tasca del professorat.

4. La finalitat de les proves és elaborar un rànquing de centres, és a dir, classificar l’alumnat i els centres en funció d’una nota d’un examen. Els resultats es poden publicar, la qual cosa crearà una forta competència entre centres i l’alumnat amb dificultats quedarà fora del sistema en edats molt primerenques. Res a veure amb la col·laboració, coordinació i cooperació que s’hauria de potenciar per millorar l'educació.

5. És una prova enganyosa perquè fa recaure només en el professorat la responsabilitat de trobar i aplicar solucions en cas que el resultat sigui desfavorable. D’aquesta manera l’administració es desentén de la seva obligació de compensar la desigualtat socioeducativa (destinar més recursos humans i econòmics als centres amb més necessitats).

Segons la informació que ha difós la FAPA  producte de la seva reunió amb Antoni Morante (director general de Planificació) i el màxim responsable de l’IAQSE (Institut Avaluació Qualitat Sistema Educatiu) les avaluacions externes seran voluntàries per tots els infants que les seves famílies presentin un full de discrepàncies a la Direcció del Centre. La Plataforma Crida planteja vàries preguntes respecte a aquest fet:

* La Conselleria es boicoteja a ella mateixa?

* Perquè han publicat la resolució pel desenvolupament de les proves si l’incompleixen?

* Passaran per escrit als centres i a les famílies aquest compromís que diu la Fapa que hi ha per part de la Conselleria?

* I si un director o directora vol cumplir la normativa? És a dir vol complir la resolució on diu que les avaluacions són un dret i un DEURE pels infants?

* I si aquesta informació no arriba a totes les famílies? Igualtat d’oportunitats?

La proposta és BOICOT i OBJECCIÓ DE CONSCIÈNCIA a les avaluacions LOMCE amb full de discrepàncies o sense. 

Aquí podeu trobar més informació de com objectar i fer-ne boicot, així com material per fer difusió de la campanya:

Revàlides LOMCE

Instruccions per a l’objecció de consciència a les proves de tercer i sisè de primària de la LOMCE

*Aquest article ha sigut realitzat mitjançant texts tant de Plataforma Crida com de la FAPA Mallorca.

Fes un comentari!

Fes un comentari o enllaça des del teu web. També pots subscriure´t a aquests comentaris via RSS.

Digues la teva

Gravatar activat. Gravatar.