Actualitat

Les notícies dels moviments socials de Mallorca

Opinió

Diferents articles de reflexió i anàlisi

Convocatòries

Agenda d'activitats dels moviments socials

Especials

Reportatges, guies i documents de temàtica variada

Participa-hi!

Som un projecte contrainformatiu autogestionat. Participa-hi!

Pàgina principal » #VagaIndefinidaDocents, Ensenyament, Illes Balears i Pitiüses, Politiqueig

La comunicat educativa exigeix al futur Govern que aturi l’aplicació de la LOMCE

Publicat per dia 3 juny 2015 – 12:55Cap comentari | 119 views

La comunicat educativa exigeix al futur Govern que aturi l’aplicació de la LOMCE

Share to Google Plus

Just després de que es fes públic a la premsa que, de les negociacions iniciades per formar un nou Govern a les Illes Balears, els partits polítics PSOE, Més i Podemos sols han garantitzat crear un grup de treball juridicopolític per a tractar de “minimitzar els efectes negatius de la LOMCE”, la comunitat educativa es posiciona. L’Assemblea de Docents ha fet pública una carta que envià fa uns dies als diferents partits polítics per tal d’exigir que anunciïn públicament el seu compromís d’ajornar l’aplicació de la LOMCE el curs vinent.

Per la seva part, la Plataforma Crida també confia en que el nou Govern aturarà la LOMCE en favor d’una educació pública, de qualitat, laica, en català, inclusiva i democràtica. D’aquesta manera, la comunitat educativa no reclama mitges tintes: reclamen que des del Govern autonòmic es faci tot el possible per tal de que no s’apliqui la LOMCE a les nostres illes.

Vos deixam amb sengles documents que ens han fet arribar ambdós col·lectius.

Carta de l’Assemblea de Docents als partits per demanar mesures urgents contra la LOMCE

Benvolgut/da:

Com deus saber, aquestes darreres setmanes de curs els claustres dels instituts d’ensenyament secundari sotmeten a votació els itineraris d’assignatures i els horaris per al curs vinent, basats en els currículums LOMCE. Aquests currículums foren aprovats pel Consell de Govern a una setmana de les eleccions i tenen greus i immediates conseqüències als instituts de les Illes Balears i en les plantilles de treballadors dels mateixos.

Com també deus saber, el Consell Escolar de les Illes Balears resolgué, el passat mes d’abril, demanar al Govern l’ajornament de la seva implantació el curs que ve. També s’ha manifestat en aquest sentit la Universitat de les Illes Balears, la Federació d’Associacions de Directors de Secundària de les Illes Balears i la Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes.

L’Assemblea de Docents dóna igualment suport a aquest ajornament. Per altra banda, entre les reivindicacions de la vaga indefinida hi ha la petició a la Conselleria d’Educació que insti al govern espanyol a retirar la LOMCE.

Aquest ajornament que des de la comunitat educativa i des de la Universitat s’ha anat reclamant queda més que justificat d’una manera molt clara a l’informe alternatiu en referència al projecte d’ordre que desplega el nou currículum a ESO aprovat pel CEIB l’1 d’abril. D’entre tot allò que aquest document remarca, volem destacar:

  • La manca de participació democràtica en l’elaboració dels nous currículums, cosa que contradiu l’ordenament jurídic actual.
  • La manca d’una anàlisi adequada i suficient de la proposta de currículums i de les noves assignacions horàries per part de la Universitat i de la comunitat educativa, com a conseqüència d’un procediment de caràcter urgent.
  • La detecció de mancances pedagògiques importants en els currículums per part de la UIB.
  • La impossibilitat d’una adequada planificació del curs vinent amb aquests nous currículums donats els terminis amb què s’ha de treballar. Cal tenir present que la planificació és una passa fonamental del procés educatiu.
  • Els nous currículums no van acompanyats de cap planificació per part de la conselleria que tracti importants aspectes concrets de la seva arribada als centres i que són indicats al mateix text com ara els suports educatius, els desdoblaments, els programes de millora, etc. Tots aquests aspectes impliquen almanco una planificació del personal.
  • Els nous currículums tampoc van acompanyats d’una memòria econòmica que justifiqui la seva viabilitat.

Com a conclusió, citarem el següent paràgraf de l’informe alternatiu aprovat pel CEIB: La “implantació pel curs 2015-2016 seria garantia de greus problemes organitzatius per als centres de secundària”.

Per la seva part, el mateix Consell Consultiu de les Illes Balears, en els seus dictàmens sobre els nous currículums LOMCE, demana que abans que aquests siguin aprovats pel Consell de Govern, s’elaborin diferents memòries, entre elles una memòria econòmica que també troba a faltar i que a hores d’ara és totalment desconeguda per la societat.

Així mateix, cal tenir present que un canvi de color polític al govern espanyol després de les properes eleccions generals suposaria la derogació d’aquesta llei, imposada pel Partido Popular sense el consens dels altres grups parlamentaris. Si fos així, ens trobaríem amb dos canvis de currículums a les Illes Balears en un breu període de temps, tot el contrari a l’estabilitat del sistema educatiu que es demana des de la comunitat educativa. A això hauríem de sumar conseqüències com llibres de text obsolets en mig del mateix curs.

Per tot l’exposat, i atès que la vostra formació política ha manifestat públicament l’oposició a la LOMCE, i davant la possibilitat que la propera legislatura formeu part del Govern, des del comitè de vaga de l’Assemblea de Docents vos demanam que anuncieu públicament el vostre compromís d’ajornar l’aplicació de la LOMCE a les Balears el curs vinent.

Consideram que aquest anunci imprescindible ha de servir per donar tranquil·litat als docents, que han de votar els itineraris i els horaris per al pròxim curs als claustres, i que en alguns casos poden perdre la plaça o ser desplaçats; als equips directius, que són els qui els hauran d’aplicar i que han d’organitzar els centres de cara al curs vinent; i a les famílies, que a hores d’ara es demanen quines matèries cursaran els alumnes i quins llibres de text han de comprar.

Esperam que entengueu que l’anunci que us demanam s’hauria de fer amb la màxima urgència, atesa la situació d’inseguretat que tot plegat està causant als claustres, però també als equips directius i a les famílies. En la nostra opinió, aquest anunci hauria d’anar acompanyat d’una consideració: Assegurar a claustres, equips directius i estudiants i famílies que el curs 2015-2016 començarà amb els currículums anteriors, amb les mateixes assignatures, amb la mateixa distribució horària, amb les mateixes plantilles -entenem que com a passa prèvia a la seva millora- i sense canvis obligatoris de llibres o de materials.

El com es concreta legalment aquesta mesura és quelcom que es pot abordar de diferents maneres, cosa que no ens pertoca a nosaltres. Però el que està clar és que aquest anunci que ara vos demanam mostrarà el vostre compromís amb l’aturada de la implantació de la LOMCE a les Illes Balears i servirà per aturar un conflicte que ara mateix renaix als nostres instituts.

Cordialment,
Comitè de vaga de l’Assemblea de Docents

Diumenge, Mallorca, 31 de maig de 2015

Comunicat de la Plataforma Crida als partits polítics del futur Govern de les Illes Balears

El resultat de les eleccions del 24 de maig constitueix per a noltros una alegria i una esperança. Com a col·lectiu, ens sentim partícips de tot aquest moviment popular i ciutadà que ha fet que partits que han lluitat al nostre costat per un canvi en la política educativa del nostre país puguin ara governar prioritzant una vertadera educació pública i de qualitat que acabi amb les retallades i que defineixi un model d’escola laica i en català, com entre tothom hem estat demanant els darrers tres anys.

Confiem que, de la mateixa manera que heu sigut capaços de desbancar un govern com el del PP del Sr. Bauzá, també aconseguireu aturar a la nostra comunitat l’aplicació de la LOMQE en favor d’una educació inclusiva, basada en l’equitat i encaminada a compensar les desigualtats.

La comunitat educativa que representa la Plataforma Crida espera que la lluita duita a terme fins ara serveixi també per demostrar la voluntat i la capacitat dels pares i mares, de l’alumnat i dels docents de participar en la gestió democràtica de l’educació a cada un dels centres públics i, en general, en repensar l’educació que volem per als nostres infants i del nostre jovent.

Per la nostra part, seguirem lluitant amb fermesa pel que ha sigut el nostre objectiu des d’un principi: una EDUCACIÓ PÚBLICA, DE QUALITAT, LAICA, EN CATALÀ, INCLUSIVA I DEMOCRÀTICA.

Dimecres, 3 de juny de 2015
Plataforma Crida

Fes un comentari!

Fes un comentari o enllaça des del teu web. També pots subscriure´t a aquests comentaris via RSS.

Digues la teva

Gravatar activat. Gravatar.