Actualitat

Les notícies dels moviments socials de Mallorca

Opinió

Diferents articles de reflexió i anàlisi

Convocatòries

Agenda d'activitats dels moviments socials

Especials

Reportatges, guies i documents de temàtica variada

Participa-hi!

Som un projecte contrainformatiu autogestionat. Participa-hi!

Pàgina principal » Ensenyament, Illes Balears i Pitiüses, Publicació oberta

[Comunicat] Prou actituds denigrants a la UIB: per la dimissió de Jaume Garau i Rafael Massanet

Publicat per dia 4 febrer 2017 – 3:14Cap comentari | 430 views
Share to Google Plus

Aquesta notícia s’ha enviat mitjançant publicació oberta! Vos convidam a elaborar lliurement les vostres pròpies notícies. Basta que empleneu aquest formulari i no oblideu respectar la guia d’estil i revisar els principis, objectius i criteris de publicació del projecte contrainfo.cat.

Des del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans de la Universitat de les Illes Balears (SEPC), el principal sindicat d’estudiants mallorquí, compartim i recolzem la lluita de les estudiants de Filologia Hispànica sobre el funcionament i l’actitud docent de l’assignatura «Literatura espanyola del Segle d’Or: poesia».

En aquest sentit, defensant les seves demandes, exigim que se’ls retiri la titularitat d’aquesta assignatura als professors Jaume Garau i l’associat Rafael Massanet  i que aquesta passi a ser impartida per algun professor del seminari que avaluï les estudiants en referència als seus coneixements acadèmics, les ajudi quan tenen algun problema amb l’assignatura i no les rebaixi la moral amb comentaris denigrants.

A continuació, adjuntam tots els punts de la seva carta de protesta:

- Falta de criteri a l’hora de corregir.

- Atacs personals (insults, faltes al respecte, infravaloració, humiliació).

- El professor associat obté les anotacions de Hispanoteca i corregeix sobre la base d’aquesta pàgina; a les classes llegeix directament d’aquesta pàgina i no dóna als alumnes l’oportunitat de resoldre els seus dubtes doncs si ell no troba la informació a la pàgina no hi ha resposta.

- Els alumnes estan generalment desmotivats a causa dels resultats en l’assignatura, la qual cosa fa que, quan s’ha d’enfrontar a les altres assignatures del segle d’or, és a dir, prosa i teatre, els professors veuen una desgana en els estudiants pel trauma.

- En les correccions de proves els exàmens estan nets, és a dir, no hi ha correccions, el professor no deixa que l’alumne vegi ni agafi l’examen.

- Quan els alumnes li demanen ajuda per superar l’assignatura no dóna cap ajuda, solament li diu “llegeixi vostè” però cap ajuda més per la qual cosa l’alumnat se sent, la majoria de les vegades, perdut.

- Treu als alumnes del despatx.

- No dóna raons de pes per justificar els suspensos.

- Desprestigia a la resta del claustre de professors.

- L’assignatura no té un funcionament correcte en general. Per exemple, se’ns demana un nivell de comentari de text que cap dels professors ensenya.

- Alguns alumnes s’han plantejat recórrer a l’atenció psicològica a causa dels seus atacs.

- Els alumnes d’Erasmus obtenen qualificacions molt superiors als alumnes castellanoparlants, cosa que, com a mínim, sorprèn. A més, en les mitjanes els estudiants d’Erasmus de l’any 2015-2016 van obtenir qualificacions de 5 en comentari i 5,5 de teoria i com a nota final van obtenir un 8.

- El nivell exigit pels professors no és el que es dóna a les classes. Els professors exigeixen que no es facin faltes d’ortografia quan el professor Massanet comet faltes d’ortografia contínuament.

- Hi ha un nombre important d’alumnes que no s’han matriculat en l’assignatura per culpa dels professors que l’ofereixen a més dels que es van desmatricular quan van saber que Garau i Massanet donaven l’assignatura.

- Massanet no està preparat per donar les classes.

- Se li va obrir un expedient al professor Garau i es van presentar denúncies en el Síndic de Greuges.

- S’han posat zeros en les notes quan va en contra del Pla Bolonya.

- En el curs 2015-2016, en la convocatòria extraordinària de febrer 13 alumnes van demanar una segona correcció i a causa de les seves amenaces 26 exàmens van quedar exactament amb les mateixes notes sense alterar una sola desena; aquestes amenaces han costat diners als alumnes.

- Exterioritza les seves tendències polítiques a l’aula.

- Aprofita les classes per augmentar el seu ego.

- Ha suspès a alumnes per no tenir el seu mateix criteri.

- Ajuda a qui li ve de gust.

- S’inventa coses de les vides dels alumnes per desprestigiar-los.

- Va llevar el dret de recuperació als alumnes de l’any 2014-2015.

- Les mitjanes no estan ben fetes i no surten les notes dels Erasmus.

Entenem que el tipus de problemàtiques exposades es repeteixen a altres assignatures i estudis, any rere any, sense alleugerir-se i molt menys solventar-se. És per aquest motiu, que encoratjam a totes les estudiants a superar les possibles amenaces de represàlies i autoorganitzar-se per exigir, com en aquest cas, el compliment dels seus drets com estudiants i persones.

Per acabar, refermar el nostre compromís per cronstruïr un front comú de lluita contra aquestes problemàtiques i totes les que ens agermanen com estudiants, poble i classe treballadora.

VISCA LA LLUITA DE LES ESTUDIANTS,
PER UNA EDUCACIÓ DIGNA EN UNA MALLORCA LLIURE!

4 de febrer de 2017,
Mallorca, Països Catalans

18 (2)

Fes un comentari!

Fes un comentari o enllaça des del teu web. També pots subscriure´t a aquests comentaris via RSS.

Digues la teva

Gravatar activat. Gravatar.