Actualitat

Les notícies dels moviments socials de Mallorca

Opinió

Diferents articles de reflexió i anàlisi

Convocatòries

Agenda d'activitats dels moviments socials

Especials

Reportatges, guies i documents de temàtica variada

Participa-hi!

Som un projecte contrainformatiu autogestionat. Participa-hi!

Pàgina principal » #VagaIndefinidaDocents, Drets bàsics, Ensenyament

Les escoles oficials d’idiomes arreu de les Illes Balears tampoc comencen el curs de manera normal

Publicat per dia 2 octubre 2013 – 17:29Cap comentari | 264 views

Les escoles oficials d’idiomes arreu de les Illes Balears tampoc comencen el curs de manera normal

Share to Google Plus

Dimarts dia 1 d’octubre estava previst l’inici del curs escolars de les distintes escoles oficials d’idiomes (eoi) de les Illes Balears. Allà tampoc va ser un dia normal de classe, per explicar millor la situació que es viu actualment, reproduïm el contingut del comunicat emes per la eoi de Calvià:

COM AFECTA EL CONFLICTE EDUCATIU LES EOI DE BALEARS?

1.Vaga:

Els dies 1 i 2 d’octubre comencen les classes de les escoles oficials d’idiomes de les Illes Balears. Això no obstant, avui no comença el curs amb normalitat per mor de la vaga, també a les EOI.

2. Manca de professorat:

Al conjunt de les EOI de Balears avui (dia 1 d’octubre) no poden començar les classes de 68 grups perquè la Conselleria d’Educació encara no ha enviat prou professors als centres. Això afecta a uns 2.000 alumnes aproximadament. Encara que no hi hagués vaga, el curs tampoc començaria amb normalitat.

3. Per què no hi ha prou professors?

Les EOI de Balears varen haver d’admetre totes les persones que demanaren plaça d’anglès en el període de preinscripció, unes 10.000. Les plantilles de les EOI són del tot insuficients per atendre aquest augment desmesurat d’alumnat, però des de Conselleria varen assegurar que hi hauria professors.

Els professors no hi són. Les directives de les EOI vàrem avisar que era del tot impossible admetre el 100 per 100 dels inscrits perquè no hi ha prou professorat preparat. Pot un interí amb un B2 o un 5è del pla antic fer classe a nivells que són superiors, o pitjor encara, ser l’encarregat de donar la formació necessària als mestres i professors de secundària que cerquen als nostres centres la formació que els exigeix la Conselleria?

El fet que no s’hagin enviat els professors necessaris fa palès que no es va fer una planificació adequada del personal necessari. A més a més, tot i que l’acceptació de la gran demanda d’anglès va ser imposada per la Conselleria, ara la pròpia Conselleria ha demanat informes a alguns directors d’EOI perquè justifiquin l’augment de les quotes d’anglès. Diferents EOI han hagut d’habilitar aules a altres edificis de secundària per encabir tot aquest alumnat. Poden les mateixes directives de sempre (tot i que hi hagi coordinadors a cada nou centre) gestionar amb eficàcia i qualitat aquest volum de nou alumnat?

4. I els altres idiomes, què?

Els altres idiomes que s’imparteixen a les EOI no reben cap atenció per part de la Conselleria, amb la qual cosa s’estableix un agravi comparatiu. L’alumnat d’altre d’idiomes demana per què no es potencien també aquests idiomes amb la implantació de nous cursos i l’augment de grups. El català és l’idioma que més ha minvat en nombre d’alumnat en els últims anys i en alguns centres ja no es poden estudiar els cursos bàsics perquè el nombre de inscrits no basta per formar grups.

5. Es cobreixen les baixes?

No, si son inferiors a 15 dies.

6. Ratios

Les ratios fan del tot impossible una educació-formació de qualitat. Són aquestes:

36 alumnes des de bàsic 1 a intermedi 2.

29 alumnes des d’avançat 1 a C2.

Per altra banda distintes eoi de les Illes Balears han donat suport a aquesta vaga, sumant-si o emetent comunicats de suport:

  • Un grup de professors i professores de l’EOI de Palma decideixen sumar-se a la vaga de la comunitat educativa amb el següent comunicat:

Els dies 1 i 2 d’octubre comencen les classes de les escoles oficials d’idiomes de les Illes Balears. Això no obstant, i d’acord amb el comunicat que va aprovar el claustre dia 19 de setembre, un grup de professors i professores de l’EOI de Palma hem decidit sumar-nos a la vaga de la comunitat educativa, des de la nostra responsabilitat com a docents compromesos amb una educació pública de qualitat

Avui a l’EOI de Palma tampoc és un dia normal i volem que ho sàpiga la nostra comunitat educativa

 

  • A Menorca també es solidaritzen amb la vaga de docents:

El professorat de l’EOI de Maó i l’extensió de Ciutadella vol mostrar el seu suport al moviment docent i al conjunt d’accions promogudes per tota la comunitat educativa.

Consideram que l’anglès , i les altres llengües estrangeres haurien de ser matèria i eina d’aprenentatge però no segons les condicions fixades pel TIL.

Aquest projecte s’ha elaborat sense comptar amb l’opinió dels professionals de llengües i amb una planificació insuficient quant a la formació i capacitació del professorat.

Consideram que qualsevol canvi en el sistema educatiu s’ha d’implantar amb una planificació a curt, a mitjà i a llarg termini i que ha de respectar l’autonomia que els centres tenen legalment
reconeguda.
EL CLAUSTRE DE PROFESSORS DE l’EOI DE MAÓ I L’EXTENSIÓ DE CIUTADELLA

Maó, 30 de setembre de 2013

  • A Inca, Calvià i Eivissa:

El professorat de l’Escola Oficial d’Idiomes d’Inca, en relació amb les mobilitzacions dels diferents col·lectius de la comunitat educativa, vol fer públic el comunicat següent:

1. Donam suport a les reivindicacions de la comunitat educativa en defensa de la qualitat de l’ensenyament, que afecten l’augment de ràtios, la no-cobertura de les baixes, les retallades en educació, etc.

2. Defensam l’aprenentatge i l’ús de llengües estrangeres en totes les etapes educatives. Això no obstant, respecte al TIL, qüestionam:

a) que el calendari d’aplicació respongui a una planificació correcta
b) que no s’hagin avaluat suficientment les dificultats existents per gestionar l’aula i per ensenyar correctament les matèries afectades en una llengua estrangera
c) que el procediment de capacitació de professorat per implantar el TIL sigui l’adequat.

3. Com a docents, professionals de l’ensenyament de llengües, demanam a la Conselleria d’Educació que arribi a un acord amb tots els implicats en educació.Consideram que qualsevol canvi en el sistema educatiu s’ha d’implantar amb una planificació a curt, a mitjà i a llarg termini i que ha de respectar l’autonomia que els centres tenen legalment reconeguda.

  •  A Calvià, Eivissa i Formentera també s’han sumat a la vaga de docents. A l’escola d’Evissa han creat la següent plana informativa on es pot seguir la incidència de la vaga: 

Fes un comentari!

Fes un comentari o enllaça des del teu web. També pots subscriure´t a aquests comentaris via RSS.

Digues la teva

Gravatar activat. Gravatar.