Actualitat

Les notícies dels moviments socials de Mallorca

Opinió

Diferents articles de reflexió i anàlisi

Convocatòries

Agenda d'activitats dels moviments socials

Especials

Reportatges, guies i documents de temàtica variada

Participa-hi!

Som un projecte contrainformatiu autogestionat. Participa-hi!

Pàgina principal » #VagaIndefinidaDocents, Difusió i pensament crític, Ensenyament, Illes Balears i Pitiüses

L’aplicació del TIL és un despropòsit pedagògic

Publicat per dia 1 desembre 2013 – 21:18Cap comentari | 228 views

L’aplicació del TIL és un despropòsit pedagògic

Share to Google Plus

L’Assemblea de Docents ha fet públics els resultats de l’enquesta sobre el TIL, que es va dur a terme a prop de setanta centres de diferents nivells educatius. La conclusió a la qual ha arribat l’assemblea és que la implantació del TIL és un “despropòsit pedagògic ple de llacunes i concoherències”, la qual cosa pot provocar una endarreriment en el procés d’aprenentatge.

Aquesta iniciativa es va realitzar davant l’obscurantisme i l’ocultació de dades per part de la Conselleria. D’aquesta manera, el col·lectiu docents ha pogut obtenir informació de primera mà i xifres sobre la situació actual d’aplicació i preparació del TIL i els efectes d’aquest tractat en l’actualitat.A continuació, reproduïm les principals conclusions que s’han extret de l’enquesta:

  • El TIL compta amb el rebuig del 63% dels consells escolars municipals.
  • El TIL no s’aplica a la meitat dels centres.
  • Les assignatures en anglès són, a primària, plàstica, musica, medi i educació física. Mentre que a secundària ho són matemàtiques, naturals, plàstica i música.
  • La immensa majoria dels centres no disposa d’un auxiliar de conversa ni tampoc de professorat de suport.
  • L’acreditació en coneixements d’anglès és minsa, amb molts pocs titulats amb el nivell C1.
  • La metodologia AICLE és desconeguda per la immensa majoria dels docents. Just un 34% de primària i un 25% del professorat de secundària estan formats en aquesta metodologia.
  • Hi ha una absència total de material per impartir les matèries. Això suposa que sigui el professor mateix que se’l prepara.
  • Classes orals d’anglès. Mentre que a infantil hi ha un 56% de classes en anglès i un 32% a secundària, els resultats davallen al 16% de professorat que imparteix les matèries just en anglès.

Per tenir un major accés a aquestes dades, recomanam el document en què es reflecteixen les conclusions de l’enquesta de manera més detallada; i d’altra banda, el document sobre la situació actual del TIL.

Fes un comentari!

Fes un comentari o enllaça des del teu web. També pots subscriure´t a aquests comentaris via RSS.

Digues la teva

Gravatar activat. Gravatar.