Actualitat

Les notícies dels moviments socials de Mallorca

Opinió

Diferents articles de reflexió i anàlisi

Convocatòries

Agenda d'activitats dels moviments socials

Especials

Reportatges, guies i documents de temàtica variada

Participa-hi!

Som un projecte contrainformatiu autogestionat. Participa-hi!

Pàgina principal » Ensenyament, General, Illes Balears i Pitiüses

Davant la paralització de les proves LOMCE a primària

Publicat per dia 8 maig 2016 – 17:17Cap comentari | 110 views

Davant la paralització de les proves LOMCE a primària

Share to Google Plus

Davant la resolució del Conseller d’Educació i Universitat de la CAIB, de 23 d’abril de 2016, relativa a la suspensió temporal de l’aplicació de les proves d’avaluació per als alumnes de tercer i sisè de primària que el mateix conseller, en una resolució de 7 d’abril havia convocat, l’Assemblea de Docents i la Plataforma Crida vol deixar constància que es manté la proposta de suport al boicot a les proves Lomce, i es continua demanant la derogació immediata d’aquesta llei “en funcions” que segueix generant incertesa i condiciona el futur dels alumnes i la feina dels docents donat que:

1r. Es tracta d’una paralització temporal, sense un compromís clar d’aturar-les definitivament, com ja han fet les CCAA de Canàries, Navarra, Catalunya i País Basc, que resulta si més no estrany, que es produeixi només 15 dies després de la primera resolució que les convocava quan el Parlament espanyol ja havia aprovat la suspensió del calendari de la LOMCE. La pregunta es troba en quin és el criteri per al que respon aquest ajornament.

2n. En previsió que finalment, i en qualsevol moment, es convoquin les proves, hi haurà molt poc temps per reaccionar ja que el curs escolar es troba molt avançat. A la comunitat educativa preocupa que les proves se solapin amb el final de curs generant, una vegada més, caos als centres.

3r. Aquestes proves d’avaluació de l’alumnat de primària responen a un dels principis de la LOMCE que més reflecteix el seu caràcter segregador, que pretén classificar alumnes i centres, que només avalua resultats i no processos d’aprenentatge i que fa de la competitivitat un objectiu fonamental. Aquest model, ja experimentat en altres països, no funciona i s’allunya de l’escola compensadora de desigualtats socials, familiars i econòmiques que és tan necessària en aquesta comunitat.

4t. La LOMCE continua implantant-se, amb constants incerteses com aquesta, als centres educatius de les Illes Balears, i res fa pensar que una propera Conferència Sectorial d’Educació, a la qual s’acull el conseller per argumentar la decisió de suspensió temporal, sigui capaç d’acordar cap mesura contundent en contra de la LOMCE.

Davant situacions com les de les proves d’avaluació Primària, i abans que el curs vinent ens trobem amb les avaluacions finals (revàlides) de Secundària i Batxillerat, ara més que mai és necessària una paralització completa del calendari d’aplicació de la LOMCE i l’execució d’un acord polític immediat per a la seva derogació. Es demana coherència i determinació al Govern per dur a terme una política educativa de qualitat, que no allargui el fracàs sostingut i permanent que hem patit en aquesta comunitat autònoma.

Per tant, Plataforma Crida i l’Assemblea de Docents es troben preparats i disposats a boicotejar les proves si es decideix que s’han de fer, es reitira la voluntat que aquesta llei sigui derogada i es convida als docents a explicitar, una vegada més, aquesta voluntat en els seus respectius claustres i assemblees.

Fes un comentari!

Fes un comentari o enllaça des del teu web. També pots subscriure´t a aquests comentaris via RSS.

Digues la teva

Gravatar activat. Gravatar.